ROWER, PLECAK, RADOŚĆ I INTENCJE W SERCU…

W tym roku w naszej parafii powstała grupa rowerowa, która ze swym opiekunem – ks. Rafałem Pęchorzewskim pielgrzymowała do różnych Sanktuariów Maryjnych, a także miejsc znaczących w historii naszego narodu.
Za każdym razem była to prawdziwa podróż  duchowa, ale też piękna wspólna przygoda – w upale czy w deszczu, na drogach asfaltowych, a także polnych i leśnych traktach, w radościach i trudach.

Uczestnicy tak relacjonują przebieg wypraw i swoje przeżycia:

Celem naszej pierwszej wyprawy było Sanktuarium Matki Bożej  Gościeszyńskiej zwanej „Matką Boską z Dzieciątkiem w ogrodzie mistycznym”.  Jechaliśmy przez bardziej i mniej ruchliwe ulice, pola, łąki czy leśne trakty. Nie zawsze było łatwo, ale wszyscy dojechaliśmy.  Przed obrazem Matki Bożej w Gościeszynie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej uroczyście celebrowanej przez naszego opiekuna-organizatora, ks. Rafała. Po Mszy św. zjedliśmy przygotowany specjalnie dla nas obiad oraz wypiliśmy kawę z ks. Proboszczem, który przyjechał sprawdzić czy żyjemy : )

Na kolejną wyprawę wybraliśmy sie do Grzybowa pod Wrześnią. Na miejscu czekało wiele atrakcji m.in. przypomnienie historii powstania Państwa Polskiego, lepienie z gliny. Na zakończenie uczestniczyliśmy w prawdziwej uczcie duchowej – Eucharystii. Było tez coś dla ciała – kiełbaski z ogniska.

W związku z obchodzoną rocznicą chrztu Polski odbyliśmy także wyprawę na Lednicę.
Malownicze krajobrazy, droga przez pola pełne zbóż.. Pogoda dopisywała i od samego rana oświecało nas przyjemnie słoneczko. W Ostrowie Lednickim przeprawiliśmy się promem na wyspę, gdzie zwiedziliśmy źródła chrzcielne Polski, poznaliśmy historię grodu, podziwialiśmy wystawy w muzeum. Przetrwaliśmy też lekki deszczyk i zdążyliśmy wrócić przed burzą…

W ostatni weekend sierpnia, w sobotę, po porannym błogosławieństwie „siedmioro wspaniałych” wyruszyło z uśmiechami w stronę Sanktuarium Matki Bożej w Licheniu, wioząc w sercu prośby oraz  intencje całej parafii. Upalny dzień… Po drodze  - pobyt i wspólna modlitwa w klasztorze w Bieniszewie. Po przejechaniu 97 km byliśmy u celu – u stóp Matki Bożej Licheńskiej. Wspólna modlitwa, Apel Jasnogórski, procesja z przejściem przez Bramę Miłosierdzia…  Następnego dnia – niedzielna, poranna  Msza św. w bazylice, gdzie modliliśmy się w powierzonych intencjach. Podczas tej pielgrzymki przejechaliśmy łącznie 177 km.

Na zakończenie tegorocznego sezonu rowerowego udaliśmy się do Rzymu pod Rogowem. Po drodze podziwialiśmy przepiękny kościół pod wezwaniem św. Marii Magdaleny w Ryszewku pochodzący z XIII wieku. Przepiękne jesienne krajobrazy ziemi Pałuckiej… Atrakcją przyrodniczą był m.in. dąb   szypułkowy „Chrobry”  o obwodzie 787 cm w miejscowości Recz.

Zapraszamy już na przyszłoroczne wyjazdy naszej grupy.

Uczestnicy wypraw zgodnie podkreślają, ze nie jest ważny wiek, ani specjalistyczny sprzęt rowerowy, ale szczere chęci i pragnienie przeżycia prawdziwie duchowej podróży.

Fotorelacja z wypraw rowerowych

This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.